DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
(W TYM DOSTĘPNOŚCI MEDYCZNEGO PORTALU INFORMACYJNEGO E-REJESTRACJI)
Szanowni Państwo,
Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej “Zdroje” zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.szpital-zdroje.pl
Data publikacji strony internetowej Szpitala: 2018-05-18
Data aktualizacji: 2024-03-29.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
W Samodzielnym Publicznym Specjalistycznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej “Zdroje” przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych cyfrowej strony internetowej w odniesieniu do wytycznych określonych w załączniku do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test - European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu/), z którego wynika, że strona internetowa www.szpital-zdroje.pl spełnia wymagania w 82,69%. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie również do strony internetowej pod adresem: https://erejestracja.szpital-zdroje.pl
Status pod względem zgodności: strona internetowa www.szpital-zdroje.pl jest w znacznej części zgodna z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. poz. 848). Szpital dokłada się starań, aby na bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych:
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
- Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Zadbano o możliwość zmiany wielkości czcionki.
- Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,
- Zdjęcia i grafiki w serwisie w znacznej części posiadają właściwie zdefiniowane alternatywne opisy, aby ich treść była zrozumiała dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
- Ruch, animacje, banery - żaden element serwisu nie miga w tempie szybszym niż 3 razy na sekundę.
- Strony witryny z łatwością można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych poprawnie wspierających wymienione standardy, takich jak palmtopy, telefony komórkowe, itp.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
- w przypadku problemów z dostępnością serwisu MPI, e-rejestracji prosimy o kontakt pisemny lub telefoniczny z Działem Informatyki Szpitala. Dane kontaktowe: adres poczty elektronicznej: informatyka@szpital-zdroje.pl lub telefon kontaktowy 91 88 06 509 lub 91 88 06 398;
- w pozostałych przypadkach prosimy o kontakt z Panem Arkadiuszem Jakóbczak, kierownikiem Działu Marketingu, adres poczty elektronicznej: marketing@szpital-zdroje.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 91 880 6631. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Postępowanie odwoławcze.
- Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
- Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
- Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
- Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
- Szpital powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni.
- Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące.
- Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
- W przypadku, gdy Szpital odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
- Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/.
Dostępność architektoniczna.
W Szpitalu „Zdroje” przy ul. Mączna 4:
- wejścia do budynków szpitalnych dostosowane są dla osób niepełnosprawnych, a teren wokół budynków jest utwardzony.
- punkt informacyjny zlokalizowany jest w Pawilonie 20 gdzie dostępny jest pracownik, który w razie potrzeby wskaże drogę do właściwego miejsca na terenie placówki oraz uruchamia windę dla osób poruszających się na wózkach.
- Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się we wszystkich ciągach komunikacyjnych ogólnie dostępnych.
- Windy w budynkach szpitalnych przystosowane są wielkością do potrzeb osób poruszających się na wózkach, a przywołanie windy jest możliwe łatwo dostępnym przyciskiem.
- Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych są oznaczone ogólnie przyjętym oznakowaniem i zlokalizowane na całym parkingu szpitalnym (28 miejsc).
- Osoby z psem asystującym mają pełne prawo wstępu na teren szpitala.
- Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
W Poradniach przy ul. Św. Wojciecha 7:
- Wejście do budynków poradni dostosowane są dla osób niepełnosprawnych (pochylnia wejście B).
- Punkt informacyjny zlokalizowany jest w wejściu B, gdzie pracownik ochrony wskaże drogę do właściwego miejsca na terenie placówki.
- Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się we wszystkich ciągach komunikacyjnych ogólnie dostępnych.
- Windy w budynkach poradni przystosowane są wielkością do potrzeb osób poruszających się na wózkach, a przywołanie windy jest możliwe łatwo dostępnym przyciskiem.
- Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych są oznaczone ogólnie przyjętym oznakowaniem na wewnętrznym parkingu poradni (1 miejsce) oraz przed budynkiem (3 miejsca).
- Osoby z psem asystującym mają pełne prawo wstępu na teren poradni.
- Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Z poważaniem
Dyrektor
Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego
Zakładu Opieki Zdrowotnej „Zdroje”
dr n. med. Łukasz Tyszler